Bereken je break-even ACOS per product.
Veel verkopers weten niet precies bij welke ACOS een advertentie nog winstgevend is. Vul je verkoopprijs en directe kosten per verkocht product in. De calculator laat zien hoeveel advertentiekosten je maximaal kunt dragen voordat je winst op nul uitkomt.
← Terug naar SP OptimizerJouw productkosten
Bij deze ACOS is je winst vóór advertenties volledig opgegaan aan advertentiekosten. Hoger dan dit percentage betekent verlies op de toegeschreven omzet.
Wat is break-even ACOS?
ACOS is je advertentiekosten gedeeld door de omzet die aan advertenties wordt toegeschreven. Je break-even ACOS is het maximale ACOS-percentage waarbij je vóór belasting en vaste bedrijfskosten nog precies op nul uitkomt op die verkoop. Simpel gezegd: hoeveel van de verkoopprijs mag naar advertenties voordat je productmarge op is?
Verkoopprijs minus btw, bol-fees, kostprijs/landed cost, logistiek en andere directe kosten.
Break-even ACOS = winst vóór advertenties ÷ verkoopprijs × 100%.
Een target ACOS onder je break-even laat een winstbuffer over. Bijvoorbeeld 80% van break-even.